Dla przeciętnego konsumenta do niedawna liczyła się przede wszystkim cena produktu. To od niej zależało, czy produkt tani, ale często reklamowany, znajdzie się w koszyku zakupowym. Ten trend się jednak zmienia i coraz częściej konsumenci sięgają po produkty, które nie tylko spełniają ich podstawowe potrzeby, ale również są ekologiczne i zdrowe czy też pochodzą z certyfikowanych upraw.
Dlatego agencja PR staje czasem przed trudnym zadaniem, bowiem musi znaleźć te wartości, które konsumenci docenią. Czasem warto jest połączyć akcję sprzedażową z jakimś szczytnym celem, który będzie korzystnie odebrany przez rynek. Działania z zakresu CSR cieszą się coraz większą popularnością, a firmy, które wspierają działania lokalnych społeczności, współfinansują zajęcia sportowe czy propagują ekologiczne zachowania zyskują sympatię konsumentów.
Jednak agencja public relations ma nie tylko wynajdywać takie działania, ale również promować je i pisać o nich w swoich materiałach, które następnie przesyłane są do prasy branżowej czy skierowane do wybranego segmentu klientów. To jednak tylko połowa sukcesu, tylko część działań, które tworzą pozytywny wizerunek firmy. Dużo trudniejsze zadanie ma agencja social media, która może być częścią agencji PR czego przykładem jest firma Mondaypr. Więcej o niej można znaleźć na http://www.mondaypr.pl. Jej zakres odpowiedzialności obejmuje bezpośrednie kontakty z konsumentami, którzy nabywają produkty i mają o nich oraz o obsłudze klienta określone zdanie.
Dlatego kluczową rolę dla firm, zwłaszcza z branży FMCG, jest utrzymywanie pozytywnych relacji z konsumentami poprzez profile w mediach społecznościowych. To właśnie wpisy na Facebooku bardzo często są sygnałem, że z produktem czy z obsługą dzieje się coś, o czym firma nie pomyślała albo nie zdawała sobie sprawy. I bardzo często to właśnie niekorzystne opinie z Facebooka potrafią mieć wpływ na decyzje innych konsumentów.