Reklamacja łyżworolek w sklepie internetowym

Z pewnością każdy z nas miał kiedyś styczność z oddawaniem zakupionego towaru do reklamacji. Nie jest to raczej nasza ulubiona czynność. Zazwyczaj sprzedawcy próbują się wymigać wszelkimi możliwymi sposobami od przyjęcia towaru do reklamacji nawet jeśli wina leży w 100% po stronie sklepu. Łyżworolki dla dzieci to dobry pomysł.

Łyżworolki dla dzieci nie są tanie.

łyżworolkiNieco inaczej ma się to w sklepach internetowych. Otóż o ile w normalnych, tradycyjnych kanałach sprzedażowych zwrot towaru bez podania przyczyny jest jedynie dobrą wolą sklepu, to rzez ta inaczej ma się w transakcjach zawieranych przez internet. Rozwój sklepów internetowych i nieco inny system sprzedaży niż w sklepach fizycznych, opierający się głównie na zaufaniu, że dany towar jest w 100% taki sam jak w opisie i na zdjęciach spowodował stworzenie osobnych regulacji prawnych dla rzeczy sprzedawanych przez internet. Otóż kupując towar przez internet mamy możliwość przez 10 dni wypowiedzieć umowę sprzedaży i co się z tym wiąże, odesłać towar i odzyskać pieniądze. Trzeba jednak zaznaczyć, że wtedy przesyłka odbywa się na nasz dodatkowy koszt, aczkolwiek niektóre sklepy, zwłaszcza odzieżowe, oferują zwrot za darmo. Sam miałem sytuacje kiedy zmuszony byłem do zwrotu kupionych przeze mnie rzeczy. Internetowy sklep sportowy w którym zamówiłem kilka rzeczy niestety zawinił. Rzeczy które kupiłem to kurtka zimowa męska, kurtka zimowa damska oraz łyżworolki dla dzieci. Musiałem zasięgnąć porady internetu co zrobić w wypadku reklamacji przez internet i czy w ogóle mi takowa reklamacja przysługuje. Na stronie internetowej sklepu nie znalazłem informacji ile mam dni na zwrot, dopiero później przypomniałem sobie, że ta informacja była podawana przy składaniu zamówienia. Zadzwoniłem do sklepu i przedstawiłem całą sytuację. Ustaliliśmy, że wina najprawdopodobniej leżała po stronie firmy kurierskiej, która nie zapewniła prawidłowego transportu przesyłki. Zostałem poproszony o odesłanie wszystkich kupionych przeze mnie rzeczy, co po dwóch dniach uczyniłem. Reklamacja została uwzględniona, a pieniądze wróciły na konto jeszcze w tym samym tygodniu. Zostałem przeproszony za całą sytuację i dostałem kod rabatowy na ewentualne przyszłe zakupy.

Widać, że takie sklepy dbają o klienta. Nie zraziłem się do zakupów, bo takie wypadki się po prostu zdarzają. Najważniejsze, że wszystko odbyło się bezproblemowo. Łyżworolki dla dzieci to dobry pomysł.