Czemu stare firmy mają swoją renomę mimo braku reklamy?

Jak to jest, że kiedyś firmy nie reklamowały się (aż tak) a podbiły światowe rynki, a dzisiaj jeśli nie reklamujesz się to idziesz na dno jak kamień? Moim zdaniem sprawa nie jest taka trudna. Kiedyś wygrywała jakość towaru, usługi itp. I tak nie każdy musiał mieć tego wszystkiego albo nie każdy musiał korzystać z tych wszystkich usług.

Dawniej firmy nie potrzebowały reklam – dobre firmy po prostu same się broniły na rynku

roll upA dzisiaj jakość jest sprawą drugorzędną. Wszystko jest robione masowo i jakość jest czynnikiem który delikatnie wyróżnia daną firmę. Chociaż cena w tym momencie też idzie w górę o takie kwoty, że szkoda słów. Przykładowo najtańszą wkrętarkę kupisz za 70zł. Może mniej a jak wygląda to w przypadku najdroższej? Podejrzewam że jak napiszę, że jest to ok 1000zł to się nie pomylę. Co się składa na te różnice cenowe? Oczywiście jakość – to bez wahania można powiedzieć. Ale czy te części różnią się aż o 930zł? Ciężko w to uwierzyć. Ale o to, że firma x która produkuje sprzęt za 70 nie reklamuje się – więc nie wydaje pieniędzy które muszą się zwrócić. Firma y sprzedaj towar za 1000zł i ta firma się reklamuje. I my musimy pokryć cenę reklam w telewizji, wszystkie roll up na targach w Poznaniu, czy filia one way vision na autobusach. To wszystko kosztuje, oczywiście prezes też musi więcej zarobić niż takiej firmy x. Więc o ile będzie różnił się koszt wyprodukowania sprzętu x i y? Tego nie wiemy, ale podejrzewam że więcej niż 500zł to nie będzie. Ale kiedyś, było by to inaczej.

Ceny byłyby niższe – ale sprzedaż byłaby taka sama. Czemu? Ponieważ nie byłoby aż tyle inwestycji reklamowych i ceną musieliby walczyć o pozycję na rynku. Inna sprawa, że musieliby jakościowo robić twardsze produkty – bo nikt więcej nie dałby się naciągnąć takiej firmie, której musiałby płacić n razy na części. Po prostu by kupił nowej marki produkt, a teraz widzi w telewizji tylko produkt y i ten produkt kupi. Więc jakość nieubłaganie leci w dół.